کانون زبان وان کلیک

روز پرچم امارات متحده عربی

داستان بوجود آمدن پرچم کشور امارات

داستان پرچم کشور امارات:
در 2 دسامبر سال 1971 ، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان پرچم امارات را برافراشت تا برای اولین بار اتحاد ملت را اعلام کند. این پرچم از چهار رنگ سبز، سفید، سیاه و قرمز تشکیل شده است که در کنار هم نمایانگر وحدت امارات است.

 

طراح پرچم کشور امارات:
این پرچم پس از انتشار آگهی تبلیغاتی برای طراحی پرچم امارات متحده عربی توسط یک جوان اماراتی به نام عبدالله محمد المعينة طراحی شده است که بعدا به سمت وزیر خارجه امارات منصوب شد. این مسابقه دو ماه قبل از اعلامیه تشکیل امارات، در روزنامه الإتحاد ابوظبی منتشر شد. حدود 1030 طراح شرکت کردند که فقط 6 مورد از آن طرح های ارسالی انتخاب شدند و در نهایت پرچمی که امروز میبینید بعنوان پرچم رسمی انتخاب شد.

 

معنی و اهمیت پرچم امارات:
این طراح با الهام گرفتن از ابیاتی از شعر سروده شده توسط شاعر، صفی الدین الحلی این پرچم را طراحی کرد که

سبز: نماد آبادانی

سفید: هماهنگی و صداقت

سیاه: نماد شکست دشمن

قرمز: نماد اتحاد باشد

 

پرچم ملی امارات:
پرچم در همه اماکن و در همه زمان ها سمبل ملی گرایی، استقلال و حاکمیت محسوب می شود. این امر با سرود ملی امارات ارتباط نزدیکی دارد.
پرچم امارات متحده عربی حاکی از صلح، امنیت و خوشبختی است، همانطور که در همه رویدادهای ملی، مذهبی، رسمی و عمومی مربوط به زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی – چه در امارات متحده عربی و چه در خارج از کشور مشاهده می شود. این پرچم دارای یک الگوی سه ضلعی افقی در گوشه بالای پرچم است. مهم ترین ویژگی طراحی پرچم امارات، اهمیت چهار رنگ استفاده شده در آن است. رنگ ها و ویژگی های مختلفی از جمله هارمونی، ثبات و رفاه را نشان می دهند. در بخش بعدی، ما در مورد جزیات بیشتر این پرچم صحبت خواهیم کرد.

پرچم این کشور، نشانه همبستگی همه ملل عرب است. پرچم امارات متحده عربی در تمام ادارات و ساختمان های دولتی در امارات مستقر است.
ساکنان و مهاجران امارات از جمله شرکت های خصوصی نیز با برافراشتن پرچم به افتخار گذشته ، حال و آینده این کشور، در این جشن شرکت می کنند و تلاش بنیانگذاران امارات را گرامی میدارند.

 

بررسی دقیق رنگ های استفاده شده در پرچم امارات:
قرمز نماد قدرت و شجاعت است. غالباً ، باند قرمز عمودی را می توان چنین تفسیر کرد که همه مفاهیم دیگر را در وحدت جمع می کند.
سبز نماد امید، خوشبختی، خوش بینی و محبت است و همچنین می تواند نمادی از رونق برای منطقه باشد.
سفید نماد هماهنگی و صداقت است. رنگ سفید خالص ترین رنگ است و به عنوان نماد پاکیزگی درک می شود.
مشکی، برخلاف تصور عمومی، نماد نفت نیست. این رنگ نماد شکست دشمن و همچنین قدرت ذهن است.


پرچم امارات متحده عربی نشان دهنده عدالت، صلح، تحمل، قدرت و اعتدال است. رنگ قرمز نمادی از فداکاری های کسانی است که پایه های اتحاد را گذاشته اند. سبز نمادی از رشد ، رونق و رنسانس فرهنگی است و واقعیت کمک های خیرخواهانه و پشتیبانی از امنیت و صلح در جهان را نشان می دهد، در حالی که مشکی نشانگر قدرت اماراتی ها و مخالفت آنها از بی عدالتی و افراط گرایی است.

 

پایان.

نظرات
shirane Niloufar 13/8/1400
مطلب بسیار مفید و کاربردی بود. ممنون از سایت خوبتون
shirane Parisa 13/8/1400
خیلی مفید بود ممنون از وان کلیک ❤
shirane مهاجر محلب 13/8/1400
توضیح مختصروجالب بودفقط امیدبه روزی روابط دوستانه باتمام کشورها

مشاوره تخصصی

مشاورین متخصص ما به صورت رایگان پاسخگوی شما هستند.

تلفن

تلفن: 09058050514

ثبت عضویت